Onlangs klaagden verschillende mensen bij de Reclame Code Commissie: het crowdfundingsspotje van de Week van het Leven zou niet duidelijk maken van wie de boodschap afkomstig was. Volgens een van de klagers had het Platform Zorg voor Leven duidelijk moeten maken dat we fondsen werven voor „een anti-abortuscampagne.”
Gelukkig gaf de Reclame Code Commissie beide klagers ongelijk. Op www.weekvanhetleven.nl, waar de crowdfundingssspotjes naar verwijzen, wordt voldoende duidelijk wat het doel van de campagne is. De organisaties die bij de Week van het Leven betrokken zijn, worden ook duidelijk vermeld.
We willen graag op een positieve manier het gesprek voeren over de beschermwaardigheid van ongeboren kinderen en de alternatieven die er voor abortus zijn. We zijn blij dat de Reclame Code Commissie erop wijst dat dit valt onder de vrijheid van meningsuiting en we dus kunnen doorgaan met onze campagne. Diederik van Dijk, voorzitter van het Platform: “Wij voeren onze strijd met open vizier en met liefde. Laten we het nú over de inhoud hebben: betere hulp voor onbedoeld zwangere vrouwen én eerbied voor het wonder van nieuw leven.”
Alle klachten over campagne @weekvanhetleven van tafel geveegd door @StReclameCode Wij voeren onze strijd met open vizier en met liefde. Laten we het nú over de inhoud hebben: betere hulp voor onbedoeld zwangere vrouwen én eerbied voor het wonder van nieuw leven. @npvzorgnl
— Diederik van Dijk (@djhvandijk) October 26, 2020